Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
EXTRAordinary girl
Diary ~~ Mustache ~~ HE&SHE ~~ Buddies



Don't try to fix broken heart.
Friday, May 10, 2013 | 0 comments
Assalamualaikum.

Bulan 5 ni adalah bulan yang paling banyak cabaran. Hati aku hancur. Retak berjuta serpihan. Ok, aku bukan nak berjiwang because bila aku taip semua ni datang dari hati. Aku tanak tipu diri aku sendiri dengan buat lawak bodoh.


Aku rasa sangat bodoh. Sangat sangat bodoh ok. Semua ni takkan berlaku kalau aku tak mulakan dulu. Semua ni salah aku. Inilah dunia yang kejam bagi aku. Tiada yang manis sebenarnya dalam dunia ni.


When a man too cares bout you, you decide to leave. You leave because you afraid being cheated.

When a man don't care bout you, you want his attention. You want he to look at you to show that you the only perfectly girl in this world.

Ini lah dunia. Akhirnya semuanya tak kemana, Hati hancur. Orang yang masih sayang ditinggalkan. Dunia tak seindah yang dimimpikan. Impian mula goyah. Harapan hanya sekadar rintihan.

Sudah lah. Dari mula, aku ada bestfriend, bila ego mengusai diri aku jadi bodoh. Aku pentingkan orang yang tak penting. Last-last macam ni lah aku, Lonely without my bestfriends.

Ada boyfriend, tapi dia pun punya life sendiri. Aku letak harapan tinggi dekat dia. Sudah la, akhirnya semua hancur belaka. Dia punya hidup, dia ada hak untuk dia sendiri. Takkan asyik nak hadap muka aku 24 jam kan. Sudah la, aku mahu berhenti berharap.

"Dear mom, u're the best thing i ever had in this world, u raise me and always be with me everytime i need, i love u."

Ok, aku mungkin akan hilang semua. But, aku tanak hilang the most important person in my life. The only girl that never feel tired to raise me up. The only one, ibu.


Setiap malam. Aku menangis mengenangkan kesilapan dalam hidup aku. Mana silapnya aku. Kenapa aku jadi macam ni. Sampai aku tak boleh tutup mata. Aku kurang tidur. Aku ligat berfikir. I need somebody. Aku fikir. Siapa yang boleh bangkitkan aku. Allah nak tunjukkan dekat aku. Bila aku tutupkan mata, wajah ibu and ayah terbayang. 

Aku terus tersentak. Aku menangis. Aku tak boleh berhenti menangis. Aku mula teringat, waktu aku kat plkn, aku tak pernah menangis, tapi bila ibu call aku menangis. Aku kata kat ibu, aku sedih ibu suruh pergi sembahyang. Jangan tinggal solat tu. Aku sembahyang, aku mengaji. Hati aku tenang. Aku bangkit, aku terus okay dekat sana.

But, bila aku balik. Aku berubah. Macam sekarang ni. Ibu nampak lagi, ibu tegur jangan lupa solat. Tapi aku diamkan je. Bila aku not in mood aku start jadi lagi down. Down and down. Sampai aku minta biarlah aku hilang ingatan. Mati ke. Bodohnya aku. But after this no more. 

I hope, i would change. In sha Allah. Anyone yang baca secara stalk, please pray for me. 

"I laugh, i smile, i'm not crying and i'm look happy but no one know how this world could hurt my heart so badly. But i won't give up because i know i still have someone that always be with me no matter how hard situation that i had to faces."

Lot of love,
SHALOVA







Older Post | Newer Post

videokeman mp3
Heartless – Dia Frampton Song Lyrics