Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
EXTRAordinary girl
Diary ~~ Mustache ~~ HE&SHE ~~ Buddies



Sebelas-dua-puluh-dua
Friday, March 23, 2012 | 0 comments
Assalamualaikum and Hi.

Mentang-mentang lah pesbok and twit dah deactived, asyik nak update blog je. Kelas kau shah~

Aku bangun pukul 10:30.
Breakfast 11:00.

So, apa nak buat ni? Aku rasa nak belajar. Chet, bajet lah kau ni T.T
Aku nak main game Y8.com tu. Best tau, Tapi apa yang tak best kalau bukan main lagi dok main game tak gerak-gerak lepas tu sedar-sedar je dah 5jam main game. Ugh.

Aku search google. Nak tahu aku cari apa? Nak tau?

Jeng jeng jeng....


Buffering....


Loading....


Tutttt....


Bbyebybye.................Ha-ha-ha.

 

macam mana nak hilang mengantuk masa study?


tolong terkejut tahap gaban. Haha. act, normallah utk SPM candidates ni kan. 
Alang-alang aku dah cari, biar aku share terus. Hihihi.

Lakukanlah dengan minat – Setiap kerja yang kita lakukan, mesti bersama minat. Nasihat saya, lakukanlah juga studi ini dengan minat, mesti tak ngantuk punya. Macamana nak minat? Mana ada orang hobinya study? Ya, sebut aje study, semua orang jadi malas. Jadi, lakukanlah perubahan pada persekitaran anda supaya anda jadi minat. Tulis kata-kata semangat di dinding. Buat nota cantik-cantik. Warnakan point-point penting. Buatlah apa sahaja, asalkan anda jadi lebih semangat untuk belajar. 

Belajar dalam jangka waktu yang pendek – Belajar dalam jangka waktu yang pendek. Ini penting. Lepas sejam seeloknya, berhenti sekejap. Kalau rasa 30 minit dah rasa penat pun tak apa, berhenti sejenak. Buatlah apa-apa hobi anda. Baca novel-novel, komik-komik, main game pun tak apa, asal anda mendapat semula semangat study anda. Buat macam ni selalu, dan anda akan rasa anda tak akan jemu untuk menelaah buku-buku pelajaran anda. Percayalah! 

Ingat emak ayah – Semua orang bila ingat mak ayah dia, dia akan jadi sedar. Ingat ibu yang mengandung, ayah yang membesarkan, hati mesti jadi terusik. Tak ada seorang anak yang sanggup untuk mengabaikan impian besar ibunya. Jadi, bila nak studi ni, ingatlah emak ayah. Ingat pengorbanan mereka masa kecil-kecil. Percayalah, semangat anda tak akan luntur bila  jiwa mereka sentiasa bersama anda. 

-COPY PASTE. hihihi

3 ini dah cukup buat aku bersemangat nak belajar. Tak perlu banyak tips, nanti bukannya ikut pun! Ish, benci benci. Hahahha.

Ini tips pembelajaran. Ikhlas dari hati. Hihihi. "Practice make perfect! "

I can Do it! Yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Lots of love.
Budak SPM, sha :D



Older Post | Newer Post

videokeman mp3
Heartless – Dia Frampton Song Lyrics