Welcome to my world. Be nice here. Thank you. +Follow | Dashboard
EXTRAordinary girl
Diary ~~ Mustache ~~ HE&SHE ~~ Buddies



Muka happy padahal hati hancur dengan apa yang ada.
Monday, October 10, 2011 | 0 comments
Assalamualaikum, entry kali ni aku amat tak galakkan sesiapa baca sebab ada unsur kasar and boleh menyebabkan tidur tak lena.#tetiba

Dulu aku ada kawan nama dia LG. Mula-mula dulu aku memang tak suka dia, tapi takde lah tahap benci pun. Then, aku selalu tengok ramai suka bahan dia. Well, semua orang ada kekurangan diri kan. Tapi normally kalau kita kena bahan mesti kita dah naik hantu #@$!$ and maybe tak keluar rumah dll. But, dia lain , aku tau dia memang marah, tapi orang tetap tak serik nak bahan dia. Until oneday, aku rasa kesian dengan dia, then aku kawan dia. Start dari hari tu, orang jarang bahan dia, sebab aku mesti berkepit dengan dia. Kekadang bila dia kena bahan, ada jugak aku tolong backup. Aku pun bukan garang mana, but setakat backup kawan boleh la.

Daripada kawan , jadi kawan baik then aku rasa tanpa dia dalam hidup aku, aku rasa sunyi padahal before ni aku ada ramai je kawan. Pernah juga ada yang tanya kenapa kau kawan dengan dia. Perangai dia dah la macam budak-budak , terjerit sana sini, tergedik-gedik and blabla. But, aku tak pernah kesah pasal tu. As long hidup aku happy dengan dia. Dia dah macam adik aku, macam boyfriend aku. Bila dia buat silap aku tegur dia, bila aku touching dia pujuk. Sweet tak? sweet kan. Tapi semua ni tak kekal.

Until oneday, dia selalu cakap, kau cantik , ramai suka kau. Aku tolong dia, aku ajar dia bergaya, then ajar macam mana nak jaga perangai segala bagai. Sekarang kau dah cantik, kau boleh fikir mana baik , mana buruk. Kau dah tak macam dulu lagi, banyak perubahan kau. Family dia pun aku dah anggap macam family aku. Aku sayang parent dia, macam aku sayang parent aku. Aku hormat parent dia. Kalau aku tidur rumah dia, mak dia buat breakfast pagi-pagi tuk kiterunk. Kalau gaduh , kiterunk fight sesama. Mulut kiterunk tak payah cakap, masing-masing langsi. And aku tahu, aku terlalu baran, maaf.

Then, oneday. Aku kawan dengan musuh dia. Then, aku selalu tinggalkan dia. Utama kan orang lain daripada dia. Tapi, perlu ke dia mengata aku? kata kawan, siblings, boyfriend. Kenapa tak cakap depan-depan? Kawan dah lama kan. Kalau benci aku pun, perlu ke kau buat blog then kau update kat blog then cakap aku takkan maafkan kau and then hina aku lagi. Hati aku cukup pedas terima semua tu. Lepas tu kau sakit kan hati aku lagi dengan crop gambar kita ramai-ramai dulu. Buang aku sorang-sorang. Konon macam aku punca semua ni jadi. Then, kata aku hipokrit lagi. Kita dah lama kenal, kenapa baru sekarang kau nak kata aku hipokrit? And then, cakap menyampah dengan aku. Kata kat sana sini je jumpa aku. Okay, fine. Betul kata kau, kawan selamanya memang susah nak cari. Tapi benda ni takkan jadi kalau kau tak besar-besarkan cerita kan? aku dah minta maaf kan?

Setiap berharap kita akan jadi macam dulu balik. Silap aku jugak, tapi besar sangat ke salah aku? Aku bukannya tak layan kau langsung kan? Bukannya hina kau kat blog kan? Bukannya edit gambar kau buruk-buruk then letak kat fbook dengan blog kan? Ah, manusia memang kejam. Inilah punca aku jadi pedendam. Even, kalau orang minta maaf kat aku, aku kata okay je. padahal aku ingat benda tu, and then benci orang tu. Aku dah tak boleh nak beransur. Aku banyak berdiam daripada bercakap. Kalau aku gelak pun semua tu fake. Sekarang aku suka kawan dengan lelaki sebab kawan dengan perempuan ini lah jadinya. 


Kalau masa boleh balik kepada dulu, aku bukan minta diundurkan masa sebelum kita gaduh , tapi aku minta agar aku boleh balik ke masa aku bukan kawan kau and time aku tak suka kau. Masa tu, takde kenangan manis and pahit. And kau mungkin boleh jumpa orang yang lebih baik dari aku and aku mungkin tak dihina oleh kau kan.

The happiness will destroy your life. 
S h a l o v a 


Older Post | Newer Post

videokeman mp3
Heartless – Dia Frampton Song Lyrics